חזרה לעמוד מאמרים

משקאות הקפה השונים

אז יש לכם בבית מכונת קפה? רכשתם מכונת אספרסו במיטב כספכם? אתם בוודאי רוצים להכין בה את כל סוגי משקאות הקפה הקיימים בשוק. כדי לעשות זאת, אתם צריכים להבין את משמעותם של כל המושגים בתחום – מה הם משקאות הקפה השונים? בשביל זה אנחנו פה.

קפה נמס

קפה נמס הוא בעצם אבקה של קפה טחון, אשר הוקפאה או יובשה. לרוב התערובת כוללת גם מים או חלב. יש שקוראים לקפה הנמס “נס קפה”, על שם הקפה הנמס של נסטלה – nescafe.

קפה שחור

גם במקרה זה הכוונה היא לאבקת פולי קפה, וכאן מדובר על טחינה דקה במיוחד, ועל ‘שריפה’ של הפולים ברמות כאלו ואחרות, אשר נותנת לאבקה את צבעה השחור. הקפה השחור נחשב זמין מאוד במקומות שונים בעולם, וגם עמיד מאוד (ולכן הוא נחשב מעולה לשטח).

אספרסו

אספרסו גם הוא קפה שחור, למעשה, אך הוא נטחן בצורה גסה יותר ויכול לכלול כמה וכמה טעמים שמוספים לו בזמן הטחינה (אגוזים, וניל ועוד). האספרסו נחשב כיום כבסיס למגוון רחב של משקאות קפה. ישנם גם מושגים שונים שנוגעים לאספרסו עצמו: אספרסו קצר הוא אספרסו המורכב ממנה אחת, של שבעה גרם אבקה; אספרסו ארוך כולל את אותה מנת אבקה, אבל מוסיפים לו יותר מים ולכן הוא דליל יותר; אספרסו כפול (או דאבל אספרסו) – שתי מנות של אספרסו (כלומר 17 גרם אבקה); ישנו גם אספרסו טחון דק וטחון גס.

אמריקאנו

זהו קפה שבסיסו אספרסו, ומוסיפים לו כמות גדולה של מים. יש שאוהבים את סוג הקפה הזה בתוספת חלב, אך בעיקרון הוא מוגש ללא חלב.

מקיאטו

המקיאטו הוא אספרסו לכל דבר, אך הוא כולל ‘כתם’ של קצף על הנוזל, ומכאן שמו (מקיאטו באיטלקית משמעו מוכתם). ניתן לבחור במקיאטו קצר, מקיאטו ארוך ומקיאטו כפול, כך שהוא דומה מאוד לאספרסו, ולכן אפשר להכין אותו בכל מכונת קפה שבה מכינים אספרסו רגיל, כולל במכונת קפה ביתית.

הפוך

הקפה ההפוך הוא למעשה שילוב בין אספרסו לבין חלב מוקצף, ויש שמכנים אותו קפוצ’ינו (אם כי אחרים טוענים שיש הבדל בין ההפוך ה’מסורתי’ לבין הקפוצ’ינו). ולמה הוא נקרא קפה הפוך? משום שהיחס בין הקפה לבין החלב הפוך מאשר ברוב משקאות הקפה: במקום משקה שמבוסס בעיקרו על האספרסו, עם ‘נגיעה’ של חלב, כאן החלב הוא הדומיננטי. אפשר להכין קפה הפוך בכל מכונת קפה שיש בה מקציף חלב.