חזרה לעמוד מאמרים

קפה של בוקר

הקפה הוא אחד המשקאות הפופולאריים ביותר בעולם, קפה הוא משקה כל כך אהוב שרמות הצריכה שלו מגיעות למקום השני רק אחרי מים במדינות רבות. קפה עוזר לכם להרגיש פחות עייפים וערניים יותר, הקפאין בקפה עשוי לשפר את מצב הרוח, את תפקודי המוח וביצועים של אימונים גופניים. קפה מסייע להגביר את הירידה במשקל בזמן דיאטה ועשוי להגן מפני מחלות כמו סוכרת מסוג 2, אלצהיימר ומחלות לב שונות. עם זאת במשך השנים עלו מספר טענות כי שתיית קפה על קיבה ריקה, עלולה לפגוע בבריאות – מאמר זה דן בשאלה האם מומלץ לשתות קפה על הבוקר.

שתיית קפה בבוקר

מחקרים שונים מראים שהמרירות בקפה עשויה לעורר את ייצור חומצת הקיבה – זאת הסיבה שאנשים רבים מאמינים ששתיית קפה מגרה את הבטן ומחמירה תסמינים של הפרעות מעיים כמו תסמונת המעי הרגיז , צרבות, כיבים, בחילה, ריפלוקס חומצי והפרעות עיכול. עם זאת, אף מחקר מדעי לא מצליח הצליח למצוא קשר חזק בין השפעת קפה על מערכת העיכול ובעיות עיכול – או לקשר של שתיית קפה על בטן ריקה או של שתיית קפה בבוקר.

מה היתרונות של שתיית קפה?

מחקרים שונים מצביעים על כך שהקפאין, המכיל נוגדי חמצון חזקים, יכולה להיות השפעה מועילה לגופינו. החוקרים שבדקו את השפעת הקפה  גילו השפעות שונות על הזיכרון, מצבי רוח, תפקוד קוגניטיבי, שיפור של ביצועים ספורטיביים, הטבה במחלת האלצהיימר, הפחתת הסיכון למחלת סוכרת מסוג 2 ועוד. מאידך גיסא, חשוב לזכור שכמו דבר בחיים חשוב מאוד לשמור על מינון – הקפה בטוח לשתייה במינונים סבירים. במספר רב של מחקרים נמצא שצריכת קפה באופן קבוע לא רק שאיננה מזיקה, אלא עשויה לעזור בהקטנת סיכון במספר מחלות. קפה מכיל נוגדי חמצון (אנטי- אוקסידנטים), הפועלים כנגד רדיקלים חופשיים. קפה מכיל בצורתו הטבעית, מלבד קפאין, גם נוגדי חמצון חשובים כגון: פלבונואידים, פוליפנולים וקטכינים. מחקרי תצפית שונים מאשרים שאנשים השותים עד ארבע כוסות קפה ביום סובלים פחות ממחלות שונות בהשוואה לאנשים שאינם שותים קפה.

כמה זמן אחרי האוכל אפשר לשתות קפה?

רבים שואלים אותנו מתי לשתות קפה? מתי כדאי לשתות את כוס הקפה הראשונה בבוקר – יש כאלה השותים את הכוס הראשונה – ישר לאחר השינה ויש כאלה המחכים מספר שעות. עבור מרבית האנשים, ההורמון קורטיזול נמצא ברמתו הגבוהה ביותר כאשר מתעוררים בבוקר. קורטיזול הוא הורמון סטרואידי המיוצר על ידי בלוטת יותרת הכליה בכליות. הוא מווסת מגוון רחב של תהליכים בכל הגוף, כולל עזרה בשליטה ברמות הסוכר בדם, השפעה על יצירת זיכרון, השפעה על לחץ הדם, ויסות חילוף החומרים והשפעה על התגובה החיסונית כמו דלקות. קורטיזול ממלא תפקיד חשוב בסיוע לגוף במצבי לחץ. כמו כן הקורטיזול  מסייע גם לשפר את הערנות והמיקוד. ההורמון עוקב אחר קצב ספציפי למחזור השינה-ערות שלך, עם רמות גבוהות שמגיעות לשיא 30-45 דקות לאחר העלייה ויורדות באיטיות לאורך שאר היום. נהוג לחשוב ששתיית קפה מוקדם מדי לאחר העלייה בבוקר מפחיתה את ההשפעות הממריצות שלו, וזאת מכיוון שהורמון הקורטיזול נמצא ברמת השיא שלו בשלב זה. אנשים רבים מגלים שעיכוב צריכת הקפה שלך בכמה שעות עשוי לתת לך יותר אנרגיה ומרץ במהלך היום. אם אתם קמים בסביבות 6:30-7:30 מומלץ לכם לנסות להתחיל עם הקפה הראשון בסביבות השעה 10:00-11:00.

האם בכל סוגי הקפה יש אותה כמות קפאין?

לא. באספרסו יש את הריכוז הגבוה ביותר של קפאין, והוא מכיל כ-70 מיליגרם לכוס אחת. יחד עם זאת  קפה אספרסו נצרך במרבית המקרים בכמויות קטנות יותר. כמובן שאין הבדל בכמות הקפאין בין השעות השונות – קפה בוקר מכיל אותה כמות בדיוק של קפאין כמו קפה ערב – אך ההבדלים בערנות נובעים ברמות הורמון הקורטיזול הנמצא בגוף בשעות אלו.

בחנות שלנו ניתן להתרשם מהמגוון הרחב של מכונות קפה – ביתיות, מכונות קפה משרדיות, מכונות קפה מקצועיות ועוד.. כול המכונות הן תוצרת חברת JURA שוויץ. נשמח להדגים ולתת לכם להתנסות בתפעול הפשוט ולערוך היכרות מקרוב של הטכנולוגיה הייחודית והחדשנית ולהתפנק בספל אספרסו או קפוצ’ינו.

אתם מוזמנים אלינו לחנות היבואן – חנות ייחודית לאוהבי הקפה, בה תמצאו מכונות קפה איכותיות, תערובות קפה מובחרות מכל רחבי העולם, אביזרים משלימים ועוד. כאן תוכלו לטעום וללמוד כיצד להפיק את ההנאה המקסימלית מכל ספל קפה המותאם בדיוק לטעם האישי שלכם. אם ברצונכם לשמוע עוד קפה של בוקר מושלם, נשמח אם תצרו איתנו קשר בטלפון: 03-533-5038 או באימייל: Feffer-j@013.net או צרו קשר כאן.