חזרה לעמוד מאמרים

קפה עם חלב: מה ההבדל בין קפוצ’ינו ללאטה

בשנים האחרונות, ישנה עלייה ניכרת בביקוש למשקאות של קפה עם חלב. בישראל, קפוצ’ינו (המכונה בשפת העם “קפה הפוך”) הוא אחד ממשקאות הקפה הפופולריים ביותר. אליו הצטרף לאחרונה גם קפה לאטה, שהפך זה מכבר לטרנד חם ברחבי העולם. מכיוון ששניהם מכילים כמות גבוהה של חלב חם, רבים מתבלבלים ביניהם ולא יודעים מה ההבדל בין קפוצ’ינו ללאטה.

 

מה זה לאטה?

לאטה (caffè late באיטלקית), הוא משקה המכיל אספרסו וחלב חם. היחס בין חלב לאספרסו בקפה לאטה גבוה יותר בהשוואה למשקאות קפה אחרים. כתוצאה מכך, המרקם שלו קרמי וחלק יותר. המרכיבים של קפה לאטה כוללים מנת אספרסו (30 מ”ל) וחלב חם, עם כמות קטנה של קצף חלב מעל. לרוב האספרסו ממלא חמישית מהכוס והחלב את ארבע החמישיות הנותרות. השילוב יוצר משקה עדין בטעם אספרסו, אליו מצטרפים הטעם והמרקם הדומיננטיים של חלב חם.

 

מה זה קפוצ’ינו?

לעומת הלאטה, קפוצ’ינו הוא משקה קפה המכיל חלקים שווים של אספרסו, חלב חם וקצף חלב. כלומר, ההבדל בין לאטה לקפוצ’ינו, טמון ביחס בין מנת האספרסו לחלב ולקצף. מכיוון שיש בו פחות חלב, קפוצ’ינו מתאפיין בטעם עז של אספרסו, אליו מתווספים המרקם הקטיפתי של החלב ושכבה גבוהה של קצף רך. הדבר יוצר משקה בעל עומק רבדים, מה שמעניק חוויית קפה עשירה ועוצמתית יותר. 

 

מה זה לאטה מקיאטו?

באופן כללי ניתן לומר שמדובר במשקה שנמצא על הטווח שבין קפוצ’ינו לקפה לאטה. הוא מכיל כמות גבוהה של חלב חם מוקצף, הנמזג לכוס. רק לאחר מכן מוסיפים לחלב מנה או שתיים של אספרסו, אותו נהוג לכסות בשכבה דקה של קצף. התוצאה הסופית היא משקה בעל טעמי אספרסו עזים יותר מאלה של קפה לאטה רגיל. זאת מבלי לוותר על הקרמיות והנוכחות הבולטת של החלב.

חשוב לדעת שאת כל סוגי המשקאות ניתן להכין עם סוגי חלב שונים, בהתאם להעדפה האישית. אלה יכולים להיות חלב פרה או חלב ממקור צמחי, כמו סויה, שקדים או שיבולת שועל.

 

מאילו פולי קפה מכינים קפוצ’ינו או לאטה?

באופן עקרוני, קפוצ’ינו ולאטה ניתן להכין מכל סוג של פולי קפה המשמשים להכנת אספרסו. לרוב נהוג להשתמש בתערובת המכילה אחוזים שונים של פולים מזן רובוסטה וערביקה. ההבדלים בין התערובות נובעים לא רק מהיחס בין הזנים, אלא גם מארץ המקור, בית הגידול הספציפי ורמת הקלייה של הקפה. הדבר גורם לכך שלכל תערובת יש אופי ייחודי של טעמים וארומות. 

 

הנה כמה דוגמאות לתערובות מומלצות:

 

יורה Jura – מכונות קפה איכותיות ופולי קפה משובחים

העולם המתרחב של קפה עם חלב, מאפשר לאוהבי הסגנון החלבי לבחור בין קפוצ’ינו, קפה לאטה ולאטה מקיאטו, בהתאם להעדפה האישית שלהם. כדי להכין כל אחד מהסוגים הללו בבית, יש צורך במכונת קפה ביתית ובפולי קפה מתאימים. כאשר מדובר במכונה איכותית ומתקדמת ובתערובת פולי קפה משובחת, תתקבל כוס קפה בעלת ארומות וטעמים נפלאים.

אם גם אתם נוהגים לשתות או להגיש משקאות קפה עם חלב, המכונות המצוינות של “יורה” יאפשרו לכם להכין כל משקה באופן המדויק ביותר, כדי שההנאה ממנו תהיה מושלמת. אנחנו מזמינים אתכם להתרשם ממגוון מכונות הקפה ומבחר פולי הקפה שבאתר, להזמין אותם עד הבית בלחיצת כפתור ולהרגיש ממש כמו בבית קפה – אצלכם במטבח. נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה נוספת בטלפון 03-533-5038