חזרה לעמוד מאמרים

סוגי קפה קר – מצננים את הקיץ עם משקאות קפה קרים

אוהבי קפה רבים מעדיפים לשתות בימים החמים סוגי קפה קר שונים. עבור אחרים, מדובר בבחירה מועדפת בכל ימות השנה. בין המשקאות הללו ניתן למצוא אמריקנו קר, אספרסו קר וכן קפה קר עם חלב. 

כאשר מצוידים במכונה ביתית איכותית ובפולי קפה, ניתן להכין כל אחד מהם בבית או במשרד. כדי לעשות זאת, כדאי להכיר מתכון שמתאים להכנה של כל אחד מהסוגים.

 

מתכונים לסוגים שונים של קפה קר 

איך מכינים אמריקנו קר?

אמריקנו הוא למעשה מנת אספרסו מדוללת במים. בגרסה הקיצית שלו, המכונה גם “קפה שחור קר”, מדללים אותו בעזרת מים קרים. משקה זה מושלם עבור מי שנהנים מהטעמים העשירים והעזים של האספרסו, אך מעדיפים אלטרנטיבה קלילה וקרירה יותר.

כדי לדעת איך להכין אמריקנו קר, צריך לעקוב אחרי מספר שלבים פשוטים:

 

  1. מכינים מנת אספרסו במכונת קפה
  2. יוצקים את האספרסו לכוס גבוהה
  3. ממלאים במים קרים
  4. אם רוצים מוסיפים קרח ומגישים

 

בניגוד למי ששותים קפה קר בלי חלב או עם חלב בצד, ישנם כאלה שמעדיפים להזמין אמריקנו קר עם חלב. ניתן להוסיף את החלב לכוס לפני מזיגת האספרסו והמים, או למזוג אותו לתוך הקפה הקר בסיום ההכנה. החלב יכול להיות חלב פרה או חלב ממקור צמחי, כמו שיבולת שועל, שקדים או סויה. 

נהוג להוסיף לאמריקנו כמות קטנה של חלב, ביחס לזו של משקאות כמו קפוצ’ינו או לאטה. אם מעדיפים קפה קר עם חלב בכמות משמעותית יותר, ניתן להכין אותו באופן דומה, אך לדלל את האספרסו בחלב קר במקום במים.

 

איך מכינים אספרסו קר?

אספרסו קר מתאים למי שמעדיפים לשתות משקה מרוכז ועז טעמים גם בקיץ. במידה ומכונת הקפה מאפשרת חליטה קרה, פשוט מכינים אספרסו קר ואם רוצים מוסיפים לו מעט קרח. לחילופין, ניתן לקרר אספרסו חם בעזרת קוביות קרח או קרח גרוס, לפי השלבים הבאים:

  1. מעבירים קוביות או קרח גרוס לכוס
  2. מכינים אספרסו קצר, כפול או ארוך
  3. יוצקים את האספרסו החם על הקרח

אם רוצים שהמשקה יישאר במלוא עוצמתו, שותים אותו מיד. שתיה איטית תדלל אותו בהדרגה ותהפוך אותו לקליל יותר.

 

מכונות קפה מומלצות להכנת קפה קר

למעשה, ניתן להכין קפה קר עם כל סוג של מכונת קפה איכותית. עם זאת, ישנם סוגים של מכונות המתאימות לכך יותר. שתי דוגמאות מומלצות הן יורה GIGA10 וכן יורה Z10. הנה כמה מהתכונות הבולטות של מכונות הקפה המתקדמות הללו:

 

יורה Jura – מכונות קפה איכותיות להכנת קפה קר או חם

ברגע שהטמפרטורות מתחילות לעלות, רבים מאוהבי הקפה מעדיפים את המשקה שלהם צונן ומרענן. אם גם אתם אוהבים לשתות קפה קר בקיץ או בכל זמן אחר בשנה, אתם יכולים להכין אותו בעצמכם, ממש כמו בבית הקפה האהוב עליכם. כדי להכין קפה קר מושלם, כדאי להצטייד באחת ממכונות הקפה האיכותיות של “יורה”, בדגש על הדגמים GIGA10 ו-Z10. המכונות הללו יאפשרו לכם להכין בקלות ובמהירות את כל סוגי הקפה בגרסה הקרה שלהם. השימוש בפולי הקפה המשובחים שאנחנו מציעים, יהפוך את הקפה הקר שתכינו לחוויה של טעם עמוק, ארומה עשירה ומרקם חלק.

 

אתם מוזמנים להתרשם מהמפרט המלא של המכונות המומלצות שלנו, ולהזמין אותן ואת תערובות הפולים עד הבית, בלחיצת כפתור. אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לייעוץ, נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 03-533-5038