חזרה לעמוד מאמרים

סוגי אספרסו: מה ההבדל בין אספרסו ארוך לקצר

בקרב חובבי קפה מושבעים, אספרסו נחשב לחוד החנית של משקאות הקפה. זאת למרות שהוא מכיל כמות קטנה יחסית של משקה, שאפשר לשתות בכמה לגימות. מדובר בשוט מרוכז, קרמי ועשיר, ששמו מגיע מהמילה “אקספרס” – כלומר קפה מהיר. נוסף על היותו משקה בפני עצמו, אספרסו הוא בסיס למגוון משקאות קפה אחרים כמו קפוצ’ינו, אמריקנו ועוד.

למי שאוהבים לשתות אספרסו יש לעיתים העדפות שונות, והם יכולים לבחור בין סוגי אספרסו שונים כמו אספרסו קצר, ארוך או כפול. נוסף על הסוגים הנפוצים האלה, ניתן גם להזמין אספרסו כפול ארוך או אספרסו מקיאטו. למרות הפופולריות הגבוהה שלהם, עדיין קיים בלבול בין הסוגים, לכן כדאי ללמוד על ההבדלים ביניהם.

 

מה ההבדל בין אספרסו ארוך לקצר?

אספרסו קצר וארוך הם שתי גרסאות דומות של אותו המשקה, כאשר הבחירה בין אספרסו קצר או ארוך תלויה בטעם האישי. 

אספרסו קצר קלאסי הוא שוט של משקה קפה מרוכז, המורכב מ-30 מ”ל מים ו-7.5 גרם פולי קפה טחונים. מעל המשקה נוצר מעין קצף עדין, המכונה קרמה. טעמו של האספרסו עז, לכן הוא מתאים למי שאוהבים קפה חזק ועשיר. 

לעומתו, אספרסו ארוך (“לונגו”) הוא למעשה דילול של האספרסו הקצר. כמות המים שבו מוכפלת פי אחת וחצי, ל-45 מ”ל. הוא מתאים למי שאוהבים קפה “נקי”, אך מעדיפים טעם עדין יותר ופחות מרוכז. הבדל נוסף ביניהם הוא משך החליטה, שבדרך כלל מעט ממושך יותר בהכנת אספרסו ארוך, מה שמשפיע על הטעם והמרקם שלו.

 

מה ההבדל בין אספרסו ארוך לכפול?

על אף הבלבול ביניהם, הדמיון היחיד בין אספרסו כפול לארוך הוא בכך ששניהם מכילים יותר מים מאספרסו קצר. אלא שבעוד שבאספרסו ארוך יש 45 מ”ל מים, הכפול מכיל 60 מ”ל מים. הבדל משמעותי יותר ביניהם הוא כמות הקפה – אספרסו ארוך מכיל מנה אחת של קפה (7.5 גרם), בעוד הכפול מכיל למעשה שתי מנות אספרסו באותה כוס. כלומר, כמות גדולה יותר של אותו משקה חזק ומרוכז. רבים מעדיפים לשתות אספרסו כפול בבוקר, כדי לקבל מנה גדושה של אנרגיה. 

סוגי אספרסו נוספים אך פחות פופולריים, הם אספרסו כפול ארוך ואספרסו מקיאטו. הראשון הוא למעשה הכפלה של האספרסו הארוך, כך שהוא מכיל שתי מנות קפה על 90 מ”ל מים. מקיאטו הוא מנה של אספרסו קצר עם נגיעה של חלב, ומכאן שמו (באיטלקית “מוכתם”).

 

5 טיפים להכנת אספרסו במכונה

בין אם מכינים אספרסו ארוך או קצר, כפול או מקיאטו, כדאי להיעזר בטיפים הבאים כדי שיתקבל משקה טעים כמו בבית קפה:

 

יורה Jura – מכונות קפה איכותיות להכנת אספרסו

אוהבי קפה כמונו יודעים, שהכנת קפה טוב היא לא פחות מאומנות. הדבר נכון במיוחד כאשר מכינים אספרסו, שהוא משקה מרוכז ונקי. לכן חשוב להשתמש במכונה איכותית, שתמצה את טעמו של הקפה באופן מדויק. אם אתם מחפשים מכונת קפה ביתית, אנחנו ממליצים לכם על יורה ONO – מכונה קומפקטית, קלה לתפעול, ניקוי ותחזוקה. מדובר במכונה חדשנית ומעוצבת בקפידה, המיוצרת מהחומרים האיכותיים ביותר. כך היא תשמש אתכם לאורך זמן, ותהפוך אתכם לבריסטות מקצועיים אצלכם בבית. הזמינו אותה עוד היום ותוכלו ליהנות מכוס קפה מושלמת ממש כמו בבית קפה, בכל רגע ביום. אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לייעוץ, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון  03-533-5038