חזרה לעמוד מאמרים

מהם היתרונות של פולי קפה לאספרסו על פני קפסולות קפה?

האספרסו תופס יותר ויותר מקום בתרבות באורח החיים שלנו בכל שנה ושנה. אנחנו שותים משקאות מבוססים על אספרסו בעבודה, בבית, בבית הקפה ולפעמים אפילו גם בקוקטיילים המוגשים בברים השונים.

מהן קפסולות לקפה אספרסו

קפסולות – לרוב מיוצרות אלומיניום או פלסטיק, שומרות בתוכן קפה טחון בטחינה המיועדת לאספרסו. הקפה הטחון נטחן במקרים רבים זמן רב לפני השימוש ולכן מאבד שומנים חיוניים וניחוחות המשפיעים על הטעם הסופי של המשקה ועל עוצמת הקרמה שלו. ברוב המכונות הפופולאריות כיום, בקפסולה ישנם 5 גרם של קפה, אולם אספרסו על פי המתכון הקלאסי צריך להיות מורכב מ7 וחצי גרם של קפה ולכן, ריכוז הקפה ביחס לכמות המים אינו מאוזן – דבר המשפיע על מיצוי הקפה וטעמים חלשים יחסית.

מהן מכונות קפסולות לקפה אספרסו

לעומת מכונת קפה טוחנת מכונות קפסולות מפיקות אספרסו בלחץ משאבה באמצעות ניקוב הקפסולה, יצירת חור ומעבר מים דרך הקפסולה שנכנסה למכונה. לחץ המשאבה של מכונת הקפסולות הפופולארית ביותר הינו לחץ של 19 בר, כלומר לחץ זרימה חזק מאוד של מים העוברים דרך הקפה הטחון הנשמר התוך הקפסולה. המים החולטים במהירות את הקפה, אינם נשארים זמן רב בתוך הקפסולה, בהשוואה למכונות האספרסו במסורתיות (ללא הקפסולות), ולכן המיצוי של הקפה נמוך במכונות קפסולות, בהשוואה למכונות אספרסו המשתמשות בקפה טרי שנטחן במקום.

אז למה קפה טרי?

הסיבה העיקרית להפקת משקה האספרסו מקפה טרי שנטחן במקום היא משום שמשקה זה ימצה עבורכם את מלוא הטעמים, השומניות, ועושרו של הטעם – בתוך כוס הקפה שלכם! בדיוק כפי שעובד עם כל מוצר מזון אחר, לקפה טרי השפעות שניתן להרגיש בקלילות רבה בתוך המשקה, מיצוי שיפיק עבורכם את המירב מן הקפה שלכם. המכונות האוטומטיות של יורה טוחנות פולי קפה איכותיים במקום בלחיצת כפתור, ומפיקות קפה בלחץ שאיבה של 9 בר – בדיוק כפי שקיים במכונות האספרסו המסורתיות.