חזרה לעמוד מאמרים

מכונת קפה למשרד

מטחנה עצמאית, קפסולות קפה, מקציף חלב, אוטומטית, חצי אוטומטית, מעוצבת, מודולארית והרשימה לא נגמרת. בחירת מכונת קפה מקצועית היא בהחלט משימה אשר דורשת התייחסות לשורה ארוכה של פרמטרים המרכיבים ומשלימים זה את זה. ואכן, בימינו, כאשר מכונות קפה למשרד הפכו לתופעה שאיננה מאפיינת רק “משוגעים לדבר”, אלא צוברת תאוצה ומופיעה כמעט בכל עסק, המבחר האדיר שקיים בשוק יכול לבלבל. כעת, הבה נעשה מעט סדר ונכיר מספר היבטים אשר חשוב לשים אליהם לב בעת בחירת מכונת אספרסו.

מדי שנה נמכרות בישראל 6,000 מכונות קפה למשרד

דבר ראשון, נשאלת השאלה, מדוע בכלל להציב בעסק מכונת קפה ולמה לא ניתן פשוט “להסתפק” בקומקום הקלאסי והרגיל? התשובה לכך נעוצה כמובן בשילוב שבין הטרנד הפופולארי, ובין עלותן האטרקטיבית של מכונות קפה למשרד אשר מהווה תולדה של כניסת יבואנים רבים לענף. לכך יש להוסיף את ההתפתחות המדהימה באיכות המוצרים וכניסתן לשוק של מכונות אספרסו אשר הטובות שבהן מסוגלות להכין קפה משובח ממש כמו בבית הקפה (ואף טוב יותר).

למעשה, אפשר לומר כי מכונות קפה למשרד הפכו לסטנדרט והמהפכה הארומטית צוברת תאוצה. על פי ניתוח שוק מכונות הקפה בישראל, אשר נתוניו פורסמו על ידי חברת המחקר המפורסמת דן אנד ברדסטריט, מדי שנה נמכרות בישראל כ-30,000 מכונות קפה ושווי הענף מוערך בכ-50 מיליון שקלים בשנה. בהתחשב בעובדה שכ-20% ממכונות הקפה שנרכשות בישראל נקנות על ידי בעלי עסקים להצבה במשרד, מדובר על כ-6,000 עסקים אשר מתחדשים כל שנה במכונת אספרסו.

למען העובדים ולמען בעל העסק

יתרונותיהן של מכונות קפה למשרד הם רבים. ראשית, מכונת קפה משרדית “עובדת” למען העובדים ובעל העסק. זאת, תודות לכך שהיא משפרת במידה ניכרת את תנאי ההעסקה ומשדרגת את חוויית העבודה במקום. הדברים נכונים כמובן לא רק לגבי העובדים אלא גם לגבי בעל העסק עצמו. זוהי הזדמנות נהדרת לפתוח את הבוקר עם כוס אספרסו “כמו שצריך”. בנוסף, כאשר במשרד מותקנת מכונת קפה מקצועית, המסוגלת להפיק כוסות משובחות ואיכותיות עם ארומה נפלאה, העובדים אינם צריכים עוד “לרעות בשדות זרים” ולצאת להפסקות קפה ארוכות בבית הקפה הקרוב.

מכונת קפה במשרד משרתת נאמנה גם את הלקוחות והאורחים של העסק. העסק נהנה מהאפשרות להגיש ללקוחותיו ואורחיו כוס קפה משובחת עם כניסתם לפגישה וזהו חלק בלתי נפרד מהשירות של המקום. לא אחת, החוויה עשויה להפוך לתגמול עסקי. הדברים נכונים גם לגבי יוקרתו של העסק והאופן שבו הוא מתייחס לבאים בשעריו. בעניין זה, ככל שמכונת הקפה טובה יותר, וככל שכוסות הקפה שהיא מפיקה ארומטיות ומשובחות יותר, המוניטין ויוקרתו של העסק “משתדרגים” בהתאמה. ובכן, לאחר ששוכנעו שרכישת מכונת קפה למשרד היא המהלך הנכון בזמן הנכון, בואו נכיר מעט טיפים שיעזרו לכם לבחור את המכונה המושלמת.

קפסולות, כן או לא?

מכונות קפה למשרד יכולות לפעול על בסיס קפסולות ייעודיות, פולים טריים, פודים או אבקה. חשוב להדגיש כי מלבד מכונות קפה על בסיס פולים טריים, מכונות עם קפסולות יוצרות מידה רבה של כבילות בין בעל המכונה ליבואן. במילים פשוטות, המכונה דורשת שימוש בקפסולות ויוצרת תלות שלא ניתן להשתחרר ממנה (אלא אם רכישת מכונה מדגם אחר). כמו כן, לא מדובר רק בנוחות אלא גם באלמנט משמעותי מבחינת המחיר. על כך יעידו הנתונים הבאים – שוק הקפסולות בישראל מוערך בכ-150 מיליון ₪ בשנה, לעומת ענף מכונות הקפה המוערך בכ-50 מיליון ₪ “בלבד”. קרי, לקוחותיהן של מכונות קפה מוציאים פי שלוש על קפסולות מאשר על המכונה עצמה. אם ניקח בחשבון חסרונות נוספים אשר טמונים בקפסולות כגון מגוון טעמים מוגבל, עלות גבוהה פר יחידה, צורך תמידי ברכישת קפסולות ועוד, הדברים בהחלט ברורים. כיום, ניתן לרכוש למשרד מכונות קפה אשר אינן זקוקות לקפסולות ייעודיות ואשר מפיקות כוסות נהדרות וארומטיות על בסיס פולים טריים בלבד. מכונות אלה, המצוידות עם מטחנה אוטומטית, טוחנות את הפולים לקראת כל מזיגה ומאפשרות שליטה בחומרי הגלם ללא כל כבילות ביבואן המכונה.

תחזוקה שוטפת

מכונות קפה למשרד, כמו כל מכשיר אלקטרוני, דורשת מידה מסוימת של תחזוקה שוטפת. היות והשימוש במכונה יכול להיות גדול ומבוסס על מספר “צרכנים” רב, מומלץ לרכוש מכונת קפה פשוטה ו”ידידותית”. דהיינו, מכונת קפה אשר איננה דורשת התעסקות גדולה ומפיקה כוס קפה בזמן הקצר ביותר ועם הפעולה הקלה ביותר. יבואני מכונות קפה בישראל משווקים מוצרים נפלאים לרבות מכונות קפה אוטומטיות לחלוטין המסוגלות לייצר בלחיצת כפתור סוגי קפה שונים (כולל אספרסו עם חלב דוגמת קפוצ’ינו, לאטה, מקיאטו ועוד).

היקף השימוש

היקף השימוש הוא פרמטר חשוב ביותר בבחירת מכונת קפה למשרד. הוא משפיע על עלותה השוטפת של המכונה מבחינת חומרי גלם (קפסולות, פולים, חלב וכו’), ורלבנטי גם לנושא התחזוקה והתקלות הצפויות. אגב, גם עסק קטן עם מספר מצומצם של עובדים יכול להציג שימוש נרחב במכונה בעיקר כאשר הוא מגיש כוסות קפה ללקוחות רבים. אי לכך, בניגוד למכונת קפה ביתית, מכונות קפה למשרד חייבות להיות ממותג אמין ואיכותי המציג יכולת עבודה רציפה במתח פעילות גבוה.

עלות

מחיריהן של מכונות קפה למשרד משתנים בהתאם לרמת המותג, איכות המכונה, האפליקציות הטמונות בה וכדומה. היות ומכונת קפה משרדית צריכה לשרת “צרכנים” לא מעטים, והיות ואיכותה ויוקרתה מעידות במידה רבה על העסק שבו היא מוצבת, מומלץ שלא להתפשר אלא על הטוב ביותר. חשוב בעניין זה לזכור כי עלות המכונה הוא הפרמטר הראשוני ויש להתחשב גם בעלויות העתידיות מבחינת חומרי הגלם. לגבי עלות חומרי הגלם, על פי מאמר שפורסם במגזין גלובס, מחירה של קפסולת קפה בישראל עמד בשנת 2014 על כ-2.5 ₪. לעומת זאת, מחירה של כוס קפה הנטחנת על ידי מכונת שעובדת על בסיס פולים טריים מגיע בדרך כלל לעלות של כ-1.5-1.7 ₪ בלבד (תלוי ברמת התערובת וכן בעוצמת כוס הקפה).

עיצוב

מכונות קפה למשרד זמינות כיום במגוון רחב של עיצובים והן משתלבות כמעט בכל חלל. לא אחת, בזכות יופיין העיצובי המרשים, הן יכולות להתאים לא רק למטבח אלא גם לחדרים נוספים בעסק. למשל, חדר המתנה ללקוחות, משרד המנכ”ל, אולם כניסה וכדומה. מדובר בפריט יוקרתי ומרהיב המציג נוכחות מרשימה וכדאי להתייחס גם לעיצובה של המכונה בעת רכישתה.

מכונות קפה למשרד מבית יורה

מכונות הקפה המשרדיות של יורה מציגות רמה יוצאת דופן של קפה במרחב העסקי. יורה הוא מותג שוויצרי מוביל בתחומו אשר מפתח ומשווק מכונות קפה בסטנדרטים בינלאומיים. מכונותיה של יורה משלבות טכנולוגיה מתקדמת עם מגוון רחב של אפליקציות ויתרונן הבולט טמון בהיותן אוטומטיות לחלוטין. כן, לפניכם מכונות קפה למשרד אשר מסוגלות להפיק בלחיצת כפתור בלבד כל כוס קפה שתחפצו בה (קפוצ’ינו, אספרסו, מקיאטו, לאטה מקיאטו וכו’). המכונות עובדות על פולים טריים ומאובזרות היטב גם עם מקציף חלב פנימי. עיצובן פורץ הדרך זיכה אותן בפרסים היוקרתיים ביותר והן נחשבות ללא פחות מקלאסיקה. לכך יש להוסיף כמובן את אמינותו הגבוהה של המותג השוויצרי אשר כבש את עולם הקפה בסערה.