חזרה לעמוד מאמרים

עתיד ללא קפסולות- מכונות קפה מסורתיות ומודרניות

רובנו אוהבים להריח את ריח הקפה הנקלה דקות ספורות לאחר שאנחנו קמים בבוקר… זו קריאת ההשכמה שלנו ותחילת סדר היום שלנו. מכונת הקפה הביתית פותחה בשביל להעניק לנו את חווית הקפה האולטימטיבית, שכן מכונת קפה אמינה מסוגלת לפתוח לנו את הבוקר ולהעניק לנו רוגע והשראה.

מכונות הקפה נפוצות מתחלקות לכמה סוגים עיקריים – מכונות קפה הפועלות על קפסולות, פודים, ופולים טריים. נראה כי מכונות קפה הפועלות על קפה טחון נעלמות אט אט מהשוק.

אנחנו כבר ב-2019, ולאנשים יש ציפיות גבוהות גם מהקפה שהם שותים מדי בוקר – הם רוצים קפה איכותי, בריא ונקי, עם ארומה משגעת וטעם משכר, ומוכנים לרכוש בשביל זה מכונת אספרסו ביתית. טכנולוגיית מכונות הקפה לא עומדת על השמרים – כבר היום קיימות בשוק מכונות קפה חדשניות, אשר לא דורשות שימוש בקפסולות מסורבלות על מנת להכין את הקפה המושלם לבוקר שלכם.

קפסולות

האם שימוש במכונת קפה הפועלת על קפסולות הוא מובן מאליו? נראה כי ב-2019, התשובה היא לא. מחיר קפסולה גבוה לרוב ממחיר המקביל לכוס קפה המופקת בשיטות אחרות. במכונת קפה מבוססת קפסולות, לרוב לא ניתן להכין כמה כוסות במקביל. גם לא ניתן להשתמש בקפסולה מיצרן אחד במכונה של יצרן אחר.

בעלי מודעות  לאיכות הסביבה, עלולים להירתע משימוש בקפסולה שכן קפסולה היא חד-פעמית, ומייצרת פסולת של פלסטיק ואלומיניום.

פודים

פודים דומים ושונים מהקפסולות. הפוד מגיע לרוב באריזת נייר המזכירה תיון. הפוד לא מכיל אלומיניום או פלסטיק, ולכן נחשב מזהם פחות. לרוב, ניתן להשתמש בפולים מיצרן אחד במכונות מכמה יצרנים שונים. כמו בקפסולות,

הפוד נזרק לפח בתום השימוש.

מכונות קפה מסורתיות

מכונות הקפה המסורתיות מתחלקות לשתי סוגים – מכונת קפה ביתית פולי קפה, וכן מכונת קפה ביתית טוחנת.

מגוון מכונות הקפה המסורתיות הוא עצום , בין אם מדובר בחומר היצור, איכות הקפה המתקבל, מגוון הקפה האפשרי, טכנולוגיה (מכני לחלוטין, אנלוגי או דיגיטלי) וכמובן – המחיר.

הרבה מהמכונות מאפשרות הכנת שתי כוסות קפה במקביל. ניתן להשתמש בהן בכל סוג של פולי קפה או קפה טחון, בעלות ממוצעת לכוס זולה יותר מקפסולות.

עם זאת הכנת קפה במכונה מסורתית מצריכה מיומנות מסוימת, וניסיון. לכן,  מכונות אלה נמצאות בשימוש בעיקר אצל בריסטות מקצועיים, ו”משוגעים לדבר”. מי שקפה הוא “הקטע” שלו, ונהנה לדקדק בכמויות, זמנים, לחץ, וכמובן איכות הקפה הגולמי, ימצא סיפוק בתפעול של מכונת קפה טוחנת.