חזרה לעמוד מאמרים

המדריך לבחירת מכונת קפה ביתית

רוצים לרכוש מכונת אספרסו ביתית, שתשרת אתכם נאמנה ומתלבטים במה לבחור? אספנו עבורכם את הטיפים שיעזרו לעשות את הבחירה הנכונה :

מי היצרן
השוק מציע כיום לא מעט מכונות קפה לבית. חלקן מיוצרות על ידי חברות מובילות ומוכרות וחלקן מיוצרות על ידי חברות קטנות ומוכרות פחות. לפני שרוכשים מכונת קפה ביתית כדאי לבדוק מי הוא יצרן המכונה ולוודא שישנה כתובת מקצועית ומהימנה שעומדת מאחוריה. נושאים כגון חלקי חילוף, תחזוקה ושירות טכני נגישים חשובים מאוד כשבוחנים עלויות תחזוקה בנוסף לעלויות הרכישה של מכונת הקפה הביתית שלכם.

גודל מכונת הקפה

מכונות הקפה מגיעות במידות ובגדלים שונים. ישנן מכונות קפה גדולות מאד לשימוש ביתי ואילו אחרות קטנות וקומפקטיות. כדאי לבדוק מהן המידות של המכונה ולהחליט מראש היכן למקם אותה. חשוב למדוד את המקום שבו מתכננים להעמיד את המכונה ולבדוק גם האם יש שקע חשמל באותה נקודה. במידה ולא, זה הזמן לאלתר ולחפש פתרונות חלופיים למיקומה. אין טעם לרכוש מכונת אספרסו ביתית שאיננה מתאימה למידות במטבח או תופסת מקום רב מדי. כדאי לחפש מכונה בגודל המתאים ושתהיה נגישה.

אופן תפעול המכונה
אם אתם מחובבי הקפה, סביר שתשתמשו לא מעט במכונת הקפה שרכשתם. חפשו מכונת קפה לבית שקל לתפעל אותה, כזו שידידותית למשתמש. ישנן מכונות שמציעות מספר רחב מאד של אפשרויות, מכונות מתקדמות וגם מורכבות. ישנן מכונות פשוטות יחסית וקלות לתפעול, שאמנם לא מציעות הרבה מעבר לקפה טוב, אולם עושות את העבודה מצוין. לפני שאתם בוחרים מכונת אספרסו ביתית בדקו כיצד מתפעלים אותה, האם היא מכינה את הקפה בתוך פרק זמן קצר, ובכללי את רמת קושי התפעול אל מול היכולות האישיות שלכם. ההחלטה הסופית הינה אישית מאוד – יש מי שיהיה מעוניין לפתח את יכולות הכנת הקפה שלו לרמת בריסטה ויש מי שירצה להישאר ברמת הידע הקיימת ולקבל קפה איכותי בתהליך מהיר ופשוט.

קפסולות או קפה טחון
ישנם שני סוגים עיקריים של מכונות קפה: מכונת קפה ביתית שעובדת על קפסולות ומכונת קפה שעובדת על קפה טחון. השימוש בפולי קפה, כלומר, בקפה טחון במקום בקפסולות, הופך את הרכישה כולה למשתלמת יותר שכן מחיר הקפה הטחון, או פולי הקפה, זול בהרבה ממחיר הקפסולות (זאת, למרות שמחיר המכונה עשוי להיות יקר יותר). בנוסף, קפה טחון ידידותי יותר לסביבה בהשוואה לקפסולות עצמן וגם מציע טעמים טובים יותר, ארומה נפלאה וטעם משובח. ניתן אפילו לשלב בין כמה סוגים שונים של קפה וליהנות מטעם ייחודי.

מכונות קפה ביתיות עם מטחנת קפה מובנית

קיימים סוגים שונים של מכונות קפה ביתיות: מכונות עם מטחנת פולים מובנית, וכאלה שצריכות קפה טחון מראש להפעלתן. שתיהן אופציות מעולות ובשתיהן ניתן לרכוש פולי קפה קלויים ולטחון ממש לפני הכנת הקפה, רק שעבור מכונה ללא מטחנה מובנית יש צורך לרכוש מטחנת קפה ביתית, מה שכמובן כרוך בהוצאה כספית נוספת. היתרונות בפולי קפה טחונים טריים אל מול קפה טחון מראש הם הטריות והחוזק של הארומה – פולי הקפה השלמים שומרים על איכויות הטעם והריח עד לרגע הטחינה, בהבדל מהקפה הטחון אשר מאבד חלק מהאיכויות הללו.

בטיחות ועמידות
כדי שמכונת הקפה שבחרתם תשרת אתכם שנים רבות, חשוב לבדוק גם את מיד
ת העמידות שלה ואת רמת הבטיחות שהיא מציעה. כדאי לחפש מכונת קפה לבית שעשויה מחומרי גלם איכותיים. לרוב, מכונות העשויות מנירוסטה נחשבות לאיכותיות ועמידות הרבה יותר ממכונות העשויות למשל מפלסטיק.

קלות בניקיון
פעמים רבות בעת בחירת מוצר אנו שוכחים את נושא התחזוקה הכללית שלו, וכשמדובר במכונת קפה איכותית נושא הניקיון בהחלט עולה על הפרק. אנו רוצים מכונה שתהיה קלה ונוחה לתפעול ושתהיה גם כזאת בניקיון – שתהיה נגישות לכלל חלקי המכונה שדורשים ניקוי בקלות ומהירות. מלבד הנוחות והחיסכון בזמן חשוב לזכור שמכונת קפה קלה לניקוי תהיה גם יותר בשימוש, כך תקבלו יותר תמורה בעבור הכסף שלכם.

קבלת ההחלטה הסופית
גם לאחר בחינת הפרמטרים השונים, סביר שתהיינה מספר מכונות קפה לבית שיתמודדו בעיניכם על תואר מכונת הקפה הביתית הטובה ביותר, לפחות מבחינת הפונקציות שהן מציעות. זה הזמן להשוואה בין המתמודדות הראשיות, תוך התייחסות להעדפות אישיות יותר כמו למשל מראה, האופן שבו המכונה מקציפה את החלב (אם יש מקציף מובנה) או רמת המורכבות של תפעול המכונה.

עם המבחר הרחב הקיים היום בשוק לא פשוט לבחור מכונת קפה, אולם אם מקפידים להתייחס למספר פרמטרים עיקריים אפשר להצליח במשימה ובאמת לבחור את מכונת הקפה המושלמת בשבילכם. בחינת כל אחד מהפרמטרים המצוינים מעלה תעזור לכם בבחירת מכונת הקפה החדשה שלכם לבית ותאפשר לכם ליהנות ממשקה חמים וטעים.