חזרה לעמוד מאמרים

האם קפה בטעמים שונים באמת קריטי?

בשנים האחרונות אנו מוצפים במכונות קפה חדישות בשלל עיצובים מרהיבים, חלקן מיועדות לשימוש עם קפסולות בטעמים שונים ומיוחדים, ויש גם מכונות ייעודיות הכוללות מטחנת קפה.

פולי קפה למטחנת הקפה מגיעים בטעמים שונים ומגוונים וזו הזדמנות מצוינת לבדוק את הטעמים השונים וליהנות מקפה משובח בעל ארומה מעולה וטעם עשיר ומקורי. כמו כן, אם יש מכונת קפה במשרד או בבית, אפשר לרכוש בחנויות המתמחות פולי קפה למכונה בשלל טעמים לבחירה. כך ניתן להחליט האם דבקים בקפה בטעם הקלאסי, המוכר והאהוב, או האם מרעננים מעט את בלוטות הטעם ולוגמים קפה בטעמים חדשים ומלהיבים.

על טעם וריח אין להתווכח

ישראלים אוהבים קפה אך הטעם שלהם השתנה במרוצת השנים, ומחסידי קפה שחור ונס קפה, רבים החלו ללגום רק אספרסו ומשקאות נוספים המבוססים על טחינת פולים מזנים שונים. אחד הטרנדים בשנים האחרונות הוא לרכוש מכונת קפה טוחנת פולים, אך רבים מעדיפים בגלל הנוחות לרכוש מכונת קפה הפועלת באמצעות קפסולות. כך למעשה, כל אחד יכול ללגום את הקפה המסורתי והקלאסי על פי הטעם האהוב עליו, ומדי פעם ללגום גם קפה בטעמים שונים. כיום, יש מבחר עצום של טעמים, וכדאי לנסות ולהתנסות במגוון הקיים. כך מובטחת לכם חוויה חדשה ומלהיבה, ולבטח גם אתם תמצאו טעם חדש וממכר שיהפוך לכוכב הבית עבורכם.

הפולים השונים

הטעם של הקפה נקבע בהתאם לסוג התערובת של פולי הקפה. קיימים מספר זנים ידועים ופופולריים, ובראשם כמובן זן הערביקה שמקורו באתיופיה ובתימן, וכיום מגדלים אותו גם במדינות שונות במרכז אמריקה. גם זן הרובוסטה, שמקורו באפריקה ובברזיל, נחשב לפופולרי ואהוב. כמו כן, עבור מכונה בעלת מטחנה, ניתן לרכוש בחנויות המובילות פולי קפה מזן קפה ג’מייקה בלו מאונטיין, הנחשב לייחודי ולאיכותי במיוחד. חשוב לדעת כי הטעם של הקפה משתנה בהתאם למינון פולים מזני קפה שונים, ובהתאם לתהליך קליית פולי הקפה, לסוג ולאיכות הטחינה, ולסוג התוספות להעצמת הטעם והארומה.
כדי לגוון מעט את חוויית שתייה הקפה, מומלץ לנסות טעמים חדשים, אפשר לרכוש פולי קפה מזנים שונים ולערבב ביניהם כדי ליצור טעמים חדשים, אך עדיף לקבל ייעוץ מקצועי ממביני דבר כדי לבחור בפולים איכותיים וכדי ליצור תערובת בטעמים שונים. לאחר מספר ניסיונות כל אחד יכול למצוא טעם חדש ואיכותי, לשנות הרגלים וליהנות מחוויה חדשה וממריצה. אין צורך לוותר על הטעם הקלאסי, אך בהחלט כדאי להכניס לחיים גם טעמים חדשים ומלהיבים, וכמובן לרכוש מכונת קפה משוכללת בעלת מטחנה איכותית ועמידה.