חזרה לעמוד מאמרים

קפסולות למכונת קפה

כמעט בכל בית או משרד בישראל אנחנו נתקלים בהן – מכונות קפה מקצועיות. ואכן, הטרנד הלוהט איננו עוד נחלתם של “משוגעים לדבר” בלבד. בעבודה, הקומקום הרגיל התחלף עם מכונת קפה מקצועית,ובמטבח האישי של רבים מאיתנו עומדת בגאווה מכונת אספרסו איכותית. בקיצור, שלום קפה נמס, להתראות קפה שחור, ברוכים הבאים אספרסו, קפוצ’ינו ומקיאטו.

עולם מכונות הקפה מזמין אתכם ליהנות ממבחר מרשים של דגמים מכל הסוגים ומכל המינים. הבחירה במכונה איננה עניין של מה בכך, ובין הפרמטרים המרכזיים אשר יש לשים אליהם לב בעת בחירת מכונת קפה למשרד או לבית, חשוב לבדוק ממה מופקת כוס הקפה. קרי, האם המכונה עובדת על בסיס קפסולות ייעודיות, או שמא היא טוחנת את הפולים הטריים בעצמה.

קפסולות לקפה – זה טוב או לא?

קפסולות למכונת קפה הן קפסולות אשר מכילות תערובת סגורה הרמטית של פולי קפה. על פי רוב, הקפסולות הן ייעודיות לדגמים מסוימים ועל חלקן אפילו רשומים פטנטים מוגנים. למעשה, ממש כמו שמחסניות דיו למדפסות מיוצרות על ידי החברות השונות, כך גם חברות אשר מפתחות מכונות קפה ביתיות ומשרדיות מייצרות לעצמן מניפת קפסולות פרטית. הבעיה המרכזית אשר נובעת מכך היא כבילות לקפסולות אשר מייקרת במידה ניכרת את השימוש (וההנאה). הדברים באים לידי ביטוי במספר פרמטרים כפי שיתואר להלן:

מחיר – על פי מאמר שפורסם במגזין “גלובס” במאי 2014, נמצא כי מחיריהן של קפסולות למכונות קפה עומד על 2-2.5 ₪ לקפסולה בדגמי החברות המובילות. אי לכך, אמנם המכשיר מעט זול יותר בקנייה הראשונית, אך מכונת קפה עם מטחנה תחזיר את ההשקעה לאורך זמן.

טעמים – אמנם קפסולות למכונת קפה זמינות כיום במניפה רחבה ביותר של טעמים וסגנונות, אך המבחר לעולם יהיה מוגבל. זאת, שכן ייצור קפסולות למכונות קפה מתכתב עם הטרנדים הבולטים בענף ומאחוריו שיקולים שיווקיים וכלכליים שונים. מכונות קפה אשר טוחנות פולים בעצמן מאפשרות ללקוח ליהנות ממגוון עצום (ואפשר לומר בלתי נגמר) של טעמי אספרסו. למעשה, הן מעניקות לצרכן את היכולת לבחור בעצמו את התערובת ולרכוש אותה בחנויות המובחרות.

טריות – קפסולות למכונת קפה מעוצבות ומפותחות ברמה גבוהה בכדי לשמור על טריות הקפה לאורך זמן. אולם, הן אינן מגיעות ללא תאריך תפוגה וכוללות גם חומרים כימיים ומשמרים אשר מטרתם להאריך את חיי המדף שלהן. מכונת קפה מקצועית עם מטחנה אוטומטית מאפשרת ללקוח לשלוט באיכות חומרי הגלם ומשפרת במידה ניכרת את הטריות והארומה של כוסות המשקה המופקות ממנה. במכונות אשר טוחנות את הקפה בכל מזיגה ומזיגה, הדברים נאמרים ביתר שאת.

מכונות קפה של יורה – מכונות איכותיות ואוטומטיות עם מטחנה

יורה (Jura) היא חברה שוויצרית אשר מתמחה בפיתוח ושיווק מכונות קפה אוטומטיות ברמה גבוהה. מכונותיה מצוידות עם כל האפליקציות המתקדמות ביותר ונהנות מעיצוב מרהיב המוסיף ליוקרתן. לא בכדי, מכונותיה של יורה זכו זה מכבר לכינויו “הרולקס של מכונות הקפה”. מכונות הקפה של יורה הן מכונות קפה אוטומטיות לחלוטין המפיקות כוסות קפה נהדרות בלחיצת כפתור בלבד. זאת, כולל מקציף חלב פנימי ומטחנת פולים הטוחנת את התערובת בכל מזיגה ומזיגה.

תודות לתכונותיהן אלה, ובזכות העדר כבילות לקפסולות ייעודיות, מכונותיה של יורה נחשבות לפופולאריות בקרב חובבי קפה בכל העולם. העובדה שלכל מכונה של יורה יש גם מטחנה עצמאית מביאה לכך שהצרכן איננו צריך לכבוש את יצר ההרפתקנות והוא רשאי להתנסות בתערובות קפה ייחודיות. יורה משווקת ומפתחת אפילו מכונות קפה עם שתי מטחנות המייצרות כוסות משקה מבלנדים בהתאמה אישית.