חזרה לעמוד מאמרים

עשר סיבות לשתות קפה כל יום

מי לא שותה קפה? יש אנשים שמספיקה להם כוס קפה אחת ביום, ויש אחרים שמבחינתם פחות מחמש כוסות פשוט לא בא בחשבון. כך או כך, כולנו יודעים להעריך את המשקה החם והטעים הזה – אך האם יש סיבות טובות באמת לשתות אותו, מלבד הטעם? בוודאי. הנה לכם עשר נבחרות:

  1. הוא מעורר

כולם יודעים עד כמה קפה מעורר, ולכן שותים אותו בדרך כלל ‘על הבוקר’. הקפה המעורר הזה יכול לשנות את היום כולו: מכונת קפה בעבודה עשויה להמריץ גם את העובד העייף ביותר.

2. קפה מסייע לשפר את הזיכרון

מחקרים הראו שהקפה עוזר לזיכרון לטווח קצר, ואפילו מסייע להתמודד עם דמנציה. הוא עוזר מאוד לנשים בנות 65 ויותר בבעיות זיכרון. וגם לגברים כמובן.

3. קפה יכול לסייע במיגור ריח רע מהפה

כן, כן, מה ששמעתם: למרות שנדמה כאילו קפה גורם לריח פה רע, בטווח הארוך הוא יכול לנטרל ריחות ולגרום לריח טוב יותר מהפה.

4. קפה מפחית את הסיכוי לשבץ

מתברר שכל המרירות וההתעוררות הזו מועילים מאוד גם למוח, ויכולים למנוע את אחד המצבים המסוכנים ביותר. אם כן, מכונת קפה היא לא רק צ’ופר נחמד, אלא גם משהו שיכול להועיל לבריאות שלנו.

5. קפה משכנע

מתברר שהקפאין עוזר מאוד לשכנע אנשים, ומי משתכנע בעיקר בהשפעת הקפאין? גברים.

6. קפה מפחית כאבים

כן, מתברר שהקפה יכול לגרום לכאבים בגופנו להירגע, מה שנכון מאוד כשמדובר בכאבים כתוצאה מפעילות גופנית, למשל.

7. קפה יכול לסייע למיגור אלצהיימר

יש מחקרים אשר מוכיחים כי ישנו קשר בין שתיית קפה לבין התמודדות עם מחלת האלצהיימר. יש אפילו מחקרים המצביעים על הקשר שבין הקפה לבין שיפור מצבם של חולים הסובלים מסוכרת.

8. קפה טוב כדי לשפר את הביצועים בפעילות גופנית

ולא רק זה – אם תשתו קפה ותעסקו בפעילות גופנית, יש סיכוי שתגנו על עור גופכם טוב יותר מפני נזקי השמש. וזה דבר חשוב מאוד, בעיקר כאן בישראל.

9. קפה יכול לסייע לכם לרזות

אם אתם רוצים לרזות, או נמצאים בעיצומה של דיאטה, ייתכן שהקפה יסייע לכם בניסיונות השונים. וזה בונוס גדול בפני עצמו.

10. קפה יכול למנוע פגיעות בעבודה

כנראה בשל היותו חומר מעורר, הקפה יכול להפחית טעויות בעבודה ופגיעות של עובדים. ואם זו לא סיבה טובה מספיק כדי להציב מכונת קפה, בעבודה, מה כן?