חזרה לעמוד מאמרים

סוגי פולי קפה מומלצים לשנת 2022

שאלה שמסקרנת אוהבי קפה רבים היא “אילו פולי קפה מומלצים יתנו לי את חווית הטעם העשירה והטובה ביותר?”. שאלה זו נשמעת אולם כבעלת תשובה פשוטה וחד משמעית, אך בתשובה על שאלה זו כמו על שאלות רבות אחרות – הכל עניין של גישה! הנה לכם כמה טיפים כיצד למצוא את פולי הקפה המומלצים עבור המשקה שלכם.

בעולם חיים 8 מיליארד בני אדם, המשתייכים לאינספור של תרבויות, כאשר ברובן המוחלט – לקפה מרכיב משמעותי בתרבות. לטורקים יש את הקפה הטורקי, לאיטלקים יש את האספרסו, לאמריקאים את הפילטר ולישראלים ובכן… את הכל מהכל. קפה נחלט באופן שונה עבור כל אחד מהמשקאות האלו, ולכן רמת הקרמה והטעמים המופקים מהקפה משתנים בין זנים שונים, ותערובות שונות. כמה קרמה אתם אוהבים באספרסו שלכם? מה רמת החומציות שאתם מעדיפים בקפה פילטר שלכם, וכמה חזק אתם אוהבים את הקפה השחור שלכם – זה עניין של טעם, אך לנו יש כמה המלצות מועילות בשבילכם:

קפה שחור – הקפה הוותיק ביותר הוא הקפה השחור, אותו ניתן לבשל או לערבב עם מים חמים. לקפה השחור נמליץ על תערובות חזקות בקלייה כהה יחסית. משום שאנו חולטים אותו באמצעות הרבה מים יחסית ללא לחץ של משאבות, הקפה צריך להיות כמה שיותר שומני על מנת להוציא כמה שיותר טעמים. תערובת וריניאנו אינטנסו בעל הקליה הכהה ואחוזי הרובוסטה (זן בעל שומניות גבוהה) הגבוהים יבטיח לכם טעמים חזקים ועשירים במשקה שלכם.

קפה פילטר – הקפה האהוב בעיקר בארה”ב ובמערב אירופה הוא הקפה פילטר, אותו חולטים בצורה איטית. בכל חליטה יש להשתמש בין כ-50 ל 100 גרם קפה ולכן הקפה פילטר נחשב לחזק יחסית בכמות הקופאים ובטעמים המופקים ממנו. משום כך, נמליץ לקפה פילטר על תערובות בעלות טעמים עשירים ופירותיים. תערובת קפה לוואצה ארומה טופ בעלת 100% פולי קפה איכותיים מזן ערביקה (זן בעל טעמים עשירים ומתקתקים) תעניק לכם חווית קפה בכל לגימה.

קפה אספרסו – הקפה האיטלקי הפופולארי בישראל ובכל העולם הוא האספרסו, אותו חולטים בלחץ משאבה 9 בר. בכל מנה משתמשים בכ- 7 גרם של קפה. ולפיכך גם המיצוי גבוה וגם הטעמים עשירים ביותר. לרוב באספרסו נרצה להפיק קרמה רבה, אך גם לחוש בטעמים מיוחדים ומגוונים. לכן נמליץ על תערובות קפה המכילות ערביקה, אך גם מעט רובוסטה. תערובת פולי הקפה סקוואלה בר איטליה אספרסו תבטיח לכם חוויה של טעמים בכל לגימה מהאספרסו שלכם!