חזרה לעמוד מאמרים

היתרונות שבמכונת אספרסו ביתית

פעם, כדי ליהנות מקפה איכותי, היה צורך לבקר בבתי הקפה ולשלם סכום לא פרופורציונלי בעבור החוויה. מאז, למרבה השמחה, השתנו לא מעט דברים. מכונות אפסרסו ביתיות הפכו למצרך מבוקש בלא מעט בתים ישראליים, כאשר המכונות האיכותיות יותר מסוגלות להפיק משקאות ברמה שלא הייתה מביישת את מיטב בתי הקפה הפועלים בישראל. אז מדוע להצטייד במכונת קפה? ואיזו מכונה לוקחת את התחום מספר צעדים קדימה?

שורה ארוכה של יתרונות

מכונת קפה ביתית מציעה לרוכשים מספר יתרונות חשובים. זה מתחיל עם העובדה שהיא מאפשרת להפיק משקאות קפה איכותיים, כשלעיתים הדבר נעשה בלא יותר מאשר מספר לחיצות כפתור. האיכות הגבוהה מאפיינת בעיקר סוגים שונים של מכונות, דוגמת מכונות קפה הכוללות מטחנה מובנית שמבוססת על פולי קפה טריים הנטחנים במקום. פולי קפה שנטחנים במקום נחשבים למקור קפה האיכותי בותר, כיוון הקפה הטחון שמתקבל הינו הטרי ביותר, בהבדל מקפה שנטחן מראש.

מחיר מכונת אספרו ביתית – יתרון או חיסרון?

למרות שתג המחיר של מכונת אספרסו ביתית מתקדמת באמת עשוי להגיע לכמה אלפי שקלים, בטווח הרחב מדובר בהחלטה כלכלית נבונה – המכונה משפרת את איכות החיים בבית, מהווה פתרון אירוח מהשורה הראשונה ואף מונעת את הצורך לפקוד את בתי הקפה השונים.

מכונת הקפה ENA של יורה

לאחר שבחנו את המאפיינים הכלליים והיתרונות של מכונות הקפה, הגיע הרגע להתעמק בנושא ולהתייחס לדגם ספציפי בין כלל מכונות הקפה הביתיות. מכונת הקפה ENA Micro 9 One Touch, מבית JURA, היא מכונת קפוצ’ינו אוטומטית, שמאפשרת להפיק משקאות איכותיים בלא יותר מאשר לחיצת כפתור: לאטה, אספרסו, מקיאטו, קפה הפוך ומים חמים להכנת תה. זהו דגם מוביל ומעוצב היטב, שמקבל יתרון גם בשל העובדה שהגודל שלו הוא הקומפקטי ביותר שיש. המכונה מתאימה לכל מטבח, אפילו למטבחים הקטנים ביותר, ובניגוד לסוגים אחרים של מכונות קפה, התפעול שלה מהיר ולא מצריך “למידה” של המכונה.