חזרה לעמוד מאמרים

ההבדל בין מכונת קפה ביתית למקצועית

כולנו מכירים את מכונות הקפה לבית – אלו מכונות קפה מעוצבות וקטנות, שיש בהן כל מה שאנחנו צריכים בשביל קפה טוב בבוקר, בצהריים ובערב. ישנן גם מכונות קפה לעסקים, ומכונות קפה למסעדות – מה ההבדל בין כל אלו? מיד תבינו הכול.

מכונת קפה ביתית:

קפה איכותי וטוב מהבסיס

אפשר לומר שמכונת קפה ביתית היא לרוב מכונה בסיסית למדי שלא כוללת יותר מדי אפשרויות. היא תגיע לרוב עם לחצן למנה רגילה ולחצן למנה כפולה, אולי תכלול גם מקציף – ודי. המטרה היא שתהיה לכם מכונת קפה לבית שעושה את הדברים בקלות ובפשטות, בלי להסתבך. מי שמתמחה בקפה ומבין בזה, יכול כמובן לקנות מכונת קפה מתוחכמת יותר.

מכונת קפה לעסקים:

קפה בקלות – ובכמויות

לעומת מכונת קפה ביתית, מכונת קפה לעסקים  צריכה ‘לייצר’ כוסות קפה בקצב גדול יותר, משום שיש לה ביקוש גדול יותר באופן טבעי. לכן היא צריכה להיות מכונת קפה גדולה יותר, בדרך כלל – וכמעט תמיד תהיה זו מכונת קפה אוטומטית שמספיק לחצן אחד כדי להפיק ממנה קפה איכותי. כמעט שלא תמצאו במשרד מכונות קפה עם מגוון רחב של אפשרויות, פשוט משום שבעבודה אין זמן ואין צורך להתעסק בפונקציות מתוחכמות מדי.

מכונת קפה למסעדות:

המקצועית והמורכבת ביותר

מכונת קפה למסעדות היא מכונת קפה מקצועית, כזו שאפשר להכין בעזרתה הכול – את כל סוגי הקפה ובכל דרך. היא תכלול בדרך כלל כמה ‘יציאות’ לקפה, זרבובית אחת לפחות להקצפה ואפילו אפשרות לטחינת פולי הקפה במקום. מכונת קפה מקצועית כזו תתופעל בדרך כלל על ידי מומחה להכנת קפה, הבריסטה, ולכן יהיו בה כל האפשרויות הנחוצות לייצור קפה טוב ואיכותי. היא לא תהיה קלה לתפעול ורק מי שמכיר אותה היטב ידע כיצד להשתמש בה כראוי.

כשאתם מחליטים לרכוש מכונת קפה, חשוב שזו תהיה מכונת קפה מומלצת המתאימה לשימוש שלכם ולצרכים שהגדרתם. אם אתם מחפשים מכונת קפה לבית, כדאי שהיה תהיה פשוטה למדי, כדי לא ‘להסתבך’. הרי בסופו של דבר, כל מה שאתם רוצים הוא קפה טוב בלחיצה אחת. עצה קטנה לסיום: במכונות קפה ביתיות לא תמיד יהיו מקציפי חלב – מומלץ לרכוש מקציף כזה, כדי להפוך את החוויה למהנה עוד יותר.