חזרה לעמוד מאמרים

המדריך לבחירת פולים למכונת קפה

האם באמת פולי הקפה משנים את טעמו של הקפה? פולי קפה שונים שקיימים בשוק מתחלקים למגוון רחב של זני קפה כמו ליבריקה, רובוסטה וערביקה, אשר יש הבדלים ביניהם שיכולים להיות משמעותיים לאניני הטעם ופחות משמעותיים למי שאוהב קפה באופן כללי. אנשים שחובבים קפה ונחשבים לאניני טעם בתחום וודאי ישימו לב מאיפה מגיע הקפה, ומה מספרים הגרגירים הכהים שמרשרשים באוזנינו כמעט כל יום וכמעט בכל מקום. למעשה, פולי הקפה וזניו השונים מגיעים עם סיפורים מקצוות שונים בעולם, מה שמשפיע על הטעם והמרקם שלכם.

ערביקה – זן פולי הקפה המוביל בעולם

זן הקפה ערביקה הנו זן הקפה המרכזי והפופולארי ביותר בעולם והוא מכיל כ-60% מכלל היצור של הקפה בעולם. זן הערביקה מגיע מאסיה ומארצות הרב וגם נפוץ באפריקה במדינות כמו אתיופיה וסודן. טעמו של קפה ערביקה הוא מתוק וחריף והריח שלו פירותי וצמחי. הערביקה דורש מקום גידול גבוה וחם והגידול שלו נחשב למאתגר ולא פשוט. ניתן לרכוש פולים של ערביקה ללא קלייה אך יש צורך להרתיח את הפולים לפני השימוש בניגוד לרובוסטה. זן הערביקה משווק במגוון רחב של זנים וטעמים ברחבי העולם אשר משופעים ממקום גידול הפולים והטיפול בהם.

זן הרובוסטה – כשליש מיצור פולי הקפה בעולם

זן זה של קפה נחשב לאחד מהזנים המרכזיים והנפוצים ביותר של קפה בעולם ומהווה שליש מכלל ייצור הקפה. הרובוסטה מגיע מהמזרח, מאפריקה ומדרום אמריקה והוא התגלה בשנת 1895. הטעם של זן הרובוסטה הנו מריר והמרקם שלו עשיר. כמו כן טעמו של זן זה מזכיר דגנים והריח מזכיר בוטנים. גידול זן הרובוסטה הוא פשוט מפני שהוא עמיד בפני מזיקים וניתן לגדל אותו כמעט בכל מקום. את הרובוסטה ניתן לצרוך כקפה טרי, קלוי, מיובש ובהקפאה והוא נפוץ מאוד בהכנה של אספרסו וקפה הפוך. ליבריקה, שנחשב גם הוא לזן פופולארי, הנו זן של קפה שמקורו במערב יבשת אפריקה והוא הובא למזרח בסוך המאה ה-19. קפה הליבריקה הוא למעשה תת זן של זן האם רובוסטה.

פולים למכונת קפה – רובוסטה או ערביקה?

כאשר ניגשים לבחור פולים אל מכונת קפה יש לקחת בחשבון את הזנים הפופולאריים וההבדלים ביניהם ובעיקר לסמוך על העדפה אישית. לכל זן אם יש מגוון תתי זנים ויש לבחון את ההבדלים ביניהם ולהחליט מה הקפה שאותו אתם אוהבים. לאחר בחינת הטעמים יש להתאים מכונת קפה נכונה לפולים הנבחרים למרות שמרבית מכונות קפה שקיימות מתאימות לזנים הפופולאריים.